Третій закон Ньютона


                                        Тема: Третій закон Ньютона.

І. Перевірка знань. ( вам потрібно відповісти на дані запитання у робочому зошиті, спираючись на матеріал підручника)

1.     Записати в математичній формі і сформулювати другий закон Ньютона.
2.     Як напрямлений вектор прискорення?
3.     Пояснити фізичний зміст маси як міри фізичних властивостей тіл.
4.     В яких системах відліку виконується другий закон Ньютона?
5.     Чи можна твердити, що перший закон Ньютона є наслідком другого?
6.     З яким прискоренням рухався під час розгону реактивний літак масою 60 т, якщо сила тяги двигунів становить 90 кН?


ІІ. Вивчення нового матеріалу.

     З другого закону Ньютона ми знаємо, що під час взаємодії двох тіл кожне з них дістає прискорення, ці прискорення протилежно напрямлені і відношення їх модулів обернене до відношення мас взаємодіючих тіл:
                                   

Враховуючи, що прискорення – величини векторні, рівність можна переписати так:
                                   

  Ми знаємо, що добуток маси тіла і його прискорення дорівнює силі, приклденій до тіла. Отже, можна записати

                                                    
У цьому й полягає третій закон Ньютона:

     Два тіла взаємодіють між собою з силами, рівними за числовим  значенням  і протилежними за напрямом.

                Особливості третього закону Ньютона.

- тільки парами
-         завжди при взаємодії
-         однієї природи
-         не зрівноважуються (прикладені до різних тіл)
-         для сил любої природи ( електрична, магнітна, гравітаційна ).

Демонструємо досліди на взаємодію тіл.

1.     На тоненьку дощечку (можна лінійку завдовжки 60 см) ставимо гирю, яка тисне на лінійку. Лінійка також діє на гирю з такою ж самою силою. Ці сили рівні за модулем, але протилежні за напрямом і прикладені до двох різних тіл.
2.     На дві платформи ставимо по одному учню приблизно однакової маси. У руки їм даємо по динамометру, які з’єднані між собою мотузкою. Коли учні натягують її, пружини обох динамометрів розтягуються, учні починають рухатись назустріч один одному.  Звертаємо увагу на те, що динамометри показують однакове значення сили. Навіть коли один учень тільки триматиме мотузку, а другий тягне її, то покази динамометрів також будуть  однакові.
3.     Дослід із візками за підручником. Пропонуємо учням пояснити результат досліду.

IІІ. Закріплення.

1.     Людина стрибає з човна на пристань. З якого човна навантаженого чи не навантаженого  легше стрибати?
2.     Чи зрівноважують одна одну сили при взаємодії тіл?
3.     Вправа 33 №1, 2, 3.
 
ПРОЙДІТЬ ТЕСТ ЗА ПОСИЛАННЯМ

https://forms.gle/SwaPyYjhEjPNhxUs8

ІV. Домашнє завдання.
                   П. 33, вправа 33(5). Виконати у зошиті.










Комментариев нет:

Отправить комментарий